الصورة الدعائية للفيلم المنتظر Ballerina من بطولة John Wick





وعقب العرض، مصادر داخلية لمحت إلى أن الفيلم حصل على إشادة واسعة. استنادًا إلى ردود الفعل من العرض التجريبي، تم وصف أداء آنا دي أرماس في باليرينا بأنه.
بوستر فيلم ballerina


كمان قالوا إن الفيلم هيبقى أول دور رئيسي للفنانة آنا دي أرماس في فيلم كبير، ووده إنجاز كبير ليها بعد ما بقت واحدة من المرشحين لجائزة الأوسكار.

دي القصة المختصرة لفيلم باليرينا:

"راقصة قاتلة اسمها روني (آنا دي أرماس) بتدور على الانتقام لمقتل عيلتها. أحداث الفيلم بتحصل بين الجزء التالت والرابع من سلسلة جون ويك."


الفيلم من إخراج لين وايزمان وكتبه Shay Hatten، مايكل فينش، وEmerald Fennell، وهو تاني فيلم مشتق من عالم جون ويك. تدور الأحداث بين "جون ويك: الفصل الثالث - بارابيلوم" (2019) و"جون ويك: الفصل الرابع" (2023).```



في مقابلة مؤخرًا مع ScreenRant، منتج الفيلم باسيلي إيوانيك كشف عن إزاي فيلم "باليرينا" اتحسن بمساهمة الكاتبة والمخرجة Emerald Fennell، التي أخرجت أفلام زي "Promising Young Woman" و"Saltburn".


إيوانيك قال: "أيوة، بص، إحنا استعنا بـ إميرالد. أعتقد إن شاي هاتن كتب نص ممتاز، صح؟ نص بالفعل رائع. إنه كاتب موهوب. هذا أول نص كتبه في حياته. كتبه وهو في حوالي الثانية والعشرين من عمره. لا أعلم إذا كنت قابلته سابقًا، لكنه بيبان كأنه عنده 14 سنة. وأخدنا السيناريو بتاعه لمرحلة معينة، وثم استعنا بآنا، ووعدناها دايمًا إنه عند نقطة ما لما نزبط البنية والأكشن، سنجلب كاتبة أنثى، لأننا لا نريد... الحاجة اللي مش عايزينها، ووهو أمر مهم. مش عايزين فيلم أكشن نبدل فيه الشخصية الذكورية بأنثى ونمشي الحال. كنا عايزين الشخصية تشعر بأنها حقيقية، أنثوية، مش بدون جنس، لكنها مش بتتobjectify جنسيًا. وليس شخصًا لا يبتسم."


إيان ماكشين أوضح لـVariety أن "باليرينا" فيلم مختلف تمامًا عن سلسلة جون ويك. وتم إضافة ثلاث مشاهد من مسلسل "The Continental".


ماكشين قال: "باليرينا مختلف تمامًا." وكمل: "عندنا ثلاث مشاهد، وضافوا كمان شوية مشاهد في فندق كونتيننتال." وأشار إلى أن ثقته في شخصيته، إلى جانب ثقة تشاد ستاهلسكي فيه على مدار السلسلة، ساعدته في تقديم إضافات جديدة في كل مرة. {تشاد بيثق فيا بمعرفتي لشخصيتي، فبحاول أضيف لمسة جديدة كل مرة."|تشاد يثق في معرفتي بشخصيتي، لذلك أحاول دائمًا أن أضيف لمسة جديدة في كل مرة."


فيلم "باليرينا" مبني على شخصيات من إبداع ديريك كولستاد، ومن إنتاج باسيلي إيوانيك، إيريكا لي، وتشاد ستاهلسكي، مع بالتعاون مع شركات Summit Entertainment, Thunder Road Films, و87North Productions.

الصورة الدعائية للفيلم المنتظر Ballerina من بطولة John Wick الصورة الدعائية للفيلم المنتظر Ballerina من بطولة John Wick بواسطة cima4up سينما فور اب في أغسطس 27, 2024 تقييم: 5

ليست هناك تعليقات:

يتم التشغيل بواسطة Blogger.